Buzzer
Rychlé použití
from dtbox.buzzer.shortcuts import buzzer
from dtbox.melody import *
# zahraj jednu z připravených melodií
buzzer.play_melody(indiana)
buzzer.play_melody(starw)
buzzer.play_melody(mario)
Jednoduché cvičení s pípátkem je morseovka (TODO link).
Třída
Konstruktor
pin
- číslo pinu, na který je buzzer připojen (výchozí jePIN_BUZZER
zdtbox.pinout
)
Ukázka
Metody
play_tone
Metoda přehraje tón
freq
- frekvence přehraného zvukulength
- délka tónu length=2 → ½, length=4 → ¼volume
- hlasitost
Pro frekvence jednotlivých tónů můžeme s výhodou použít obsah podpůrné knihovny notes
.
Ukázka
beep
Metoda přehraje tón
freq
- frekvence přehraného tónulenght
- délka tónulength=2 --> 1/2, length=4 --> 1/4
Ukázka
play_melody
Metoda přehraje melodii
melody
- melodie (seznam tónů a jejich délek)speed
- rychlost (BPM)autoPause
- automatická pauza mezi notamivolume
- hlasitost
Pro melodie můžeme s výhodou použít obsah podpůrné knihovny melody
.
Každá melodie je seznam dvojic tón, délka. Kdy délka je int imitující hudební zvyklosti 4 = ¼ taktu, 8 = ⅛ taktu.
Ukázka
from dtbox.melody import indiana
buzzer.play_melody(melody=indiana, speed=60, autoPause=0, volume=10)
from dtbox.notes import *
# zacatek Ovcaci, ctveraci - C dur
buzzer.play_melody([(C2, 8), (0, 8), (E2, 8), (0, 8), (G2, 8), (0, 8), (0, 4)])
play_tones
Metoda přehraje sekvenci tónů. Tóny mají stejnou délku a metoda mezi ně přidá pomlky.
melody
- melodie (list of notes)autoPause
- automatická pauza mezi notamivolume
- hlasitost
Ukázka